۱۳۸۸ دی ۱۱, جمعه

حرمت شکنی

حربه ی جدید حکومت برای توجیه کشتار و ضرب و جرح و دستگیری های کور مردم مطرح کردن "حرمت شکنی روز عاشورا" ست. چیزی که از قبل از دهم محرم اخبارش بین سبزها درز پیدا کرده بود و می دونستند که از طرف حکومت شاید حتی کارناوال شادی به اسم سبزها راه بیافته. اما چیزی که این جا مطرحه تضاد بچه گانه ای هست که به وسیله ی اون حکومت تونست تعدادی از افراد بی طرف مذهبی رو به طرف خودش متمایل کنه. این تضاد توی همین کلمه ی "حرمت شکنی" مخفی شده. روز عاشورا که داشتم تلویزیون دولتی ایران رو نگاه می کردم ، جایی که اولین بار اسم حرمت شکنی رو آورد ، مصداق این حرمت شکنی رو "سوت و کف زدن" سبزها اعلام کرد و بعدش هم دیگه هیچ مصداقی ذکر نکرد.فکر کنم فقط توی یک یا دو بخش خبری همینم گفتن و در بقیه ی اخبارا به همین کلمه ی دهن پر کن حرمت شکنی بسنده کردن.
من می خوام فرض کنم که سبزا اومدن وسط خیابون و سوت و کف زدن!!!! (انقدر بعید و محال و مسخره س که یه عده که خیلیاشونو که من می شناسم و خیلیم مذهبین بیان روز عاشورا وسط خیابون که فقط سوت و کف بزنن که حتی فرضشم برام مشکله) اگه این فرض درست باشه و دلیل درگیری لباس شخصیا و پلیس و کشتار این باشه باز هم به یه تضاد می رسیم. حرمت شکنی یعنی یه چیز حرام رو زیر پا گذاشتن یا تقدس یه چیز مقدس رو حفظ نکردن. تا اون جایی که من از اسلام می دونم ، اون چیزی که در ماه محرم الحرام ، حرامه ، جنگ و کشتاره نه سوت و کف زدن!واسه همینه که در ماه های حرام دیه ی ضرب و جرح و قتل به عنوان جریمه دو برابره. تا کسی این کار رو انجام نده و تقدس این ماه و حرمتش رو نشکنه. نه در زمان پیامبر و نه بعد از اون هیچ جا نداریم که اگه کسی روز عاشورا (یا کلا در ماه محرم) شادی کنه حرامی رو از دید اسلام زیر پا گذاشته باشه. پس حرمت رو کسانی شکستن که مردم بی گناه رو زدن و کشتن و از طرفی دارن از همین حرمت شکنی و آبی که گل آلود کردن ماهی های بزرگ می گیرن. فقط کافیه کمی فکر کنیم و دوستان و آشناهامون رو به فکر کردن تشویق کنیم ، تا بنیان سست حربه های کثیف حکومت که حتی از امام حسین و روز عاشورا هم استفاده ی ابزاری می کنه برامون آشکار بشه.

۱ نظر:

آرسین گفت...

یادتون نره که همون سوت و کفی رو هم که تلویزیون دولتی ایران نشون داد دقیقا صدای مونتاژ شده روی فیلم های اعتراضات بود که در نسخه های اصلی این فیلم ها چنین صداهای عجیبی وجود نداره!
متاسفانه حکومت آنقدر مستاصل شده که به هرحربه ای اعم از راست یا دروغ دست میزنه که فقط خودشو نجات بده و متاسفانه از اسلام فقط نامی اونم جهت سو استفاده باقی نمونده و اخلاقیات همراه با اسلام را متاسفانه درکنار همان نفر زیر چرخ های وانت له کرده اند.


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Real Estate. Powered by Blogger